ANALIZA SMART
Analiza SMART pomaga w określeniu/wyznaczeniu celów. Określenia dokładnych celów zwiększa szanse na osiąknięcie sukcesu. Wyznaczanie celów za pomocą analizy SMART wymaga dogłębnego przeanalizowania tego, co pragniemy osiągnąć.
Cel powinien być przede wszystkim:
S (Simple)- szczegółowe określenie celów
-
M (Measurable)- mierzalne, trzeba jednoznacznie zdefiniować wskaźniki, które mogą być
ilościowe lub jakościowe.
A (Actionable) – aktywne, cel osiągany przez działanie.
-
R (Realistic)- realistyczne, cel trzeba określić realistycznie z punktu widzenia: czasu realizacji, dostępnych nam zasobów oraz środowiska w którym się znajdujemy.
-
T (Time limited) – terminowe, należy podać czas w jakim chcemy wykonać działania zmierzające do osiągnięcia określonego celu. Tę analizę możemy wykorzystać m.in. do założenia własnego przedsiębiorstwa, aby sprawdzić w związku z nim nasze cele.
|