ANALIZA SMART


Analiza SMART pomaga w określeniu/wyznaczeniu celów. Określenia dokładnych celów zwiększa szanse na osiąknięcie sukcesu. Wyznaczanie celów za pomocą analizy SMART wymaga dogłębnego przeanalizowania tego, co pragniemy osiągnąć.

Cel powinien być przede wszystkim:

  • S (Simple)- szczegółowe określenie celów

  • M (Measurable)- mierzalne, trzeba jednoznacznie zdefiniować wskaźniki, które mogą być

ilościowe lub jakościowe.

  • A (Actionable) – aktywne, cel osiągany przez działanie.

  • R (Realistic)- realistyczne, cel trzeba określić realistycznie z punktu widzenia: czasu realizacji, dostępnych nam zasobów oraz środowiska w którym się znajdujemy.

  • T (Time limited) – terminowe, należy podać czas w jakim chcemy wykonać działania zmierzające do osiągnięcia określonego celu. Tę analizę możemy wykorzystać m.in. do założenia własnego przedsiębiorstwa, aby sprawdzić w związku z nim nasze cele.